wtorek, 8 grudnia 2015

Wywiad z Jamesem Plimmerem

Święta Bożego Narodzenia to czas, w którym dużo mówi się na temat działalności charytatywnej i otwarcia się na problemy otaczających nas ludzi. W akcje dobroczynne aktywnie włączają się również artyści. Jednym z nich jest brytyjski wokalista pop-rockowy James Plimmer. 2 listopada 2015 w serwisie iTunes i siedemdziesięciu innych internetowych sklepach ukazała się napisana przez Jamesa piosenka „A Christmas Without You”, z której dochód przeznaczony zostanie na wsparcie fundacji Aylee Penn Loubobs Legacy, zajmującej się wspieraniem badań dotyczących metod leczenia raka mózgu.

W wywiadzie James Plimmer opowiada między innymi o początkach swojej kariery, działalności Loubobs Legacy, swoim sposobie na spędzanie świąt i planach na przyszłość.


Zacząłeś swoją muzyczną karierę od publikowania coverów piosenek Ellie Goulding, Carly Rae Jepsen i Eda Sheerana na swoim kanale na Youtubie. Muszę powiedzieć, że naprawdę Ci się udały. Co sprawiło, że zacząłeś śpiewać i kiedy zorientowałeś się, że chcesz zająć się tym profesjonalnie?

Po pierwsze cieszę się, że Ci się podobają! Po raz pierwszy zacząłem grać na gitarze i śpiewać, gdy mój tata podarował mi poniszczoną starą gitarę akustyczną w wieku 13 lat, potem stworzyłem licealną kapelę rockową, z którą graliśmy covery Green Day i udawaliśmy „gwiazdy rocka” haha. Od tego czasu byłem w różnych kapelach. W wieku 17 lat dołączyłem do pierwszego profesjonalnego rock-metalowego zespołu, z którym mogłem zacząć tournée po Wielkiej Brytanii, wspierając między innymi Papa Roach, Heavens Basement i Glamour Of The Kill. W styczniu 2015 zostałem solowym pop-rockowym artystą.

Twój debiutancki singiel „A Christmas Without You”, który ukazał się 2 listopada, jest specjalną i wzruszającą piosenką napisaną dla szefowej fundacji Loubobs Legacy Aylee Penn. Czy mógłbyś opowiedzieć nam o związanej z tym utworem historii oraz opisać swoją współpracę z Loubobs Legacy?

Poznałem Aylee na gali, którą prowadziła aby zebrać pieniądze na jej fundację, nasza relacja pogłębiała się z dnia na dzień, a jej historia poruszyła moje serce. Sam straciłem kilku członków mojej rodziny przez raka i jest to temat bliski mojemu sercu. Po rozmowie z Aylee zorientowałem się jak mało dotacji otrzymuje jej fundacja z państwowego budżetu (1%), co skłoniło mnie do stworzenia specjalnej piosenki świątecznej, którą napisałem aby zebrać więcej pieniędzy. „A Christmas Without You” zostało napisane z serca i pasuje do niemal każdego na świecie, kto stracił lub tęskni za kimś w okolicy świąt Bożego Narodzenia. Tekst pisałem z myślą o mojej babci, która zmarła na nowotwór. Myślę, że piosenka porusza serca ludzi w podobnej sytuacji.

Jesteś nie tylko utalentowanym muzykiem, ale również prezenterem radiowym. Jak wygląda praca w radiu i jakie są Twoje ulubione aspekty tej działalności?

Kocham ten element mojej pracy, bycie prezenterem w radiu jest super, bo możesz być blisko z fanami i publicznością w całkowicie odmienny sposób niż przy występach na żywo. Studio stanowi inteligentny autonomiczny zespół, który nadaje cyfrowo (DAB) online i offline. „James Plimmer Show” jest cudownym sposobem, abym mógł puszczać moje ulubione piosenki i ulubionych artystów fanom. To dla mnie całkiem nowy rodzaj ekscytacji i nabuzowania.

Obecnie promujesz swój świąteczny utwór na Charity Christmas Lights Tour w hrabstwie Leicestershire, ale domyślam się, że wkrótce wyruszysz w prawdziwą europejską trasę koncertową. Czy są już plany na jakieś dłuższe tournée i czy wkrótce będzie możliwość spotkania Cię w Polsce?

The Christmas Lights Tour było absolutnie niesamowite, pozwoliło mi zaprezentować moją muzykę wraz ze świątecznym utworem charytatywnym ponad 80 tysiącom ludzi, zgromadzonym w moim rodzinnym Leicestershire East Midlands. Reakcja na piosenkę była fantastyczna, wspierają ją też lokalne stacje radiowe i gazety. Mam wielkie plany na 2016 i pracuję z moim menadżerem nad organizacją wspaniałego pop-rockowego show w Polsce (i liczę na to, że będziecie za mną tańczyć i śpiewać). Zamierzam też wydać minialbum, więc liczę na to, że będę miał okazję zagrać dla was i poznać was osobiście!

Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami. Każda rodzina ma swoje indywidualne sposoby świętowania tego wyjątkowego dnia. Jakie są Twoje gwiazdkowe plany i czy masz jakieś oryginalne pomysły na spędzenie tego czasu?

Nie mogę doczekać się Bożego Narodzenia! Wyrażenie moich uczuć w piosence pozwoliło mi pomóc wielu ludziom, którzy czują się szczególnie źle w tej porze roku i poczuć prawdziwą magię świąt. Po wykonaniu 14 koncertów w miesiącu czeka mnie cudowny świąteczny wypoczynek z rodziną. Oczywiście nie mogę się doczekać bożonarodzeniowego obiadu, który będzie na mnie czekał w domu ;) Nie ma jednak przerwy dla szalonych i już w drugi dzień świąt będę koncertować. Z przytupem wprowadzam swoją karierę w 2016 i nie mam zamiaru się zatrzymywać!

Domyślam się, że Twoja wytwórnia JP Records ma dalekosiężne plany związane z Twoją osobą. Czego możemy się spodziewać po Twoim debiutanckim albumie i jakie jest Twoje największe marzenie związane z przemysłem muzycznym?

JP Records ma wobec mnie wielkie plany na nowy rok - będę miał własną wytwórnię, która umożliwi mi samodzielne wydanie debiutanckiego krążka, którego możecie oczekiwać w marcu 2016, z singlem promującym już w styczniu! Moim muzycznym marzeniem jest dotrzeć do ludzi z całego świata i sprawić im przyjemność moją twórczością. Chcę zabrać ludzi w specjalne miejsce, wierząc że muzyka jest najsilniejszą rzeczą na świecie. Kocham moją pracę i za nic bym jej nie zmienił, muzyka pomogła mi w życiu, we wszystkich moich wzlotach i upadkach. Teraz chcę dać coś w zamian innym ludziom.

Bardzo dziękuję za ten specjalny wywiad. Na zakończenie chciałbym Cię poprosić o jeszcze jedną rzecz: Czy mógłbyś złożyć życzenia świąteczne czytelnikom tego bloga?

Dziękuję Ci za poświęcony mi czas i życzę wszystkim Twoim czytelnikom wesołych świąt Bożego Narodzenia i wspaniałego Nowego Roku. Pamiętajcie, by nie jeść za dużo, bo będziecie musieli więcej chodzić na siłownię w nowym roku ;) Chciałbym zobaczyć was wszystkich na noworocznym koncercie!


Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat Jamesa i śledzić kolejne kroki w jego karierze, zajrzyjcie na stronę muzyka:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz