wtorek, 22 grudnia 2015

Wywiad z Claydee Lupą

Zbliża się czas Bożego Narodzenia, ale wywiady na moim blogu stają się coraz gorętsze. Albańsko-grecki muzyk Claydee Lupa jest autorem najbardziej popularnych utworów letniego sezonu jak "My Sexy Papi" i "Mamacita Buena". Jego piosenki są słuchane przez ludzi na całym świecie i pobudzają ich do tańca i imprezowania. W specjalnym wywiadzie Claydee opowiada o początkach swojej kariery, inspiracjach i wpływie tańca na jego muzyczne klipy.


"My Sexy Papi", "Mamacita Buena" czy "Senorita"… Każdego lata Twoje utwory są na szczycie europejskich list przebojów. Jaki jest Twój przepis na idealny wakacyjny hit i co inspiruje Cię w pisaniu tekstów?

Wykonuję pracę, którą kocham - tworzę muzykę, która czyni mnie i moich przyjaciół szczęśliwymi. Wygląda na to, że szczęśliwie wiele osób myśli tak samo o mojej twórczości. Lato jest dla mnie najlepszym sezonem, ludzie są w dobrych nastrojach, a ja poprzez moje utwory chcę ludzi w tych nastrojach podtrzymywać w ten wakacyjny czas. To jest właśnie moja inspiracja.

Zanim zostałeś producentem, piosenkarzem i autorem tekstów, pracowałeś przez dwa lata w MTV Greece. Jak wspominasz swój czas spędzony tam i jaki wpływ miała ta praca na Twoją przyszłą karierę? 

Praca w MTV dała mi najlepsze doświadczenia w moim życiu, ponieważ byłem otoczony ludźmi, którzy kochają słuchać muzyki na okrągło. Nauczyłem się przez tę pracę wiele na temat muzyki i klipów muzycznych. To pomogło mi zrozumieć dokładnie w jakim kierunku skierować moją karierę i w jaki sposób ją rozwijać.

Twoja muzyka umiejętnie łączy w sobie dance-pop, RnB oraz muzykę house. To bardzo popularne gatunki i jest wielu twórców związanych z podobnym typem muzyki. Czy masz swojego ulubionego piosenkarza lub producenta, którego możesz nazwać swoim mentorem lub inspiracją?

Pamiętam, że w okresie dorastania podziwiałem i inspirowałem się takimi producentami jak Dr. Dre, Max Martin, RedOne, Scott Storch oraz artystami takimi jak Michael Jackson, Ne-Yo, Madonna, Rihanna, J-Lo, Chris Brown - ogólnie byłem pod ogromnym wpływem mainstreamowej muzyki i muzyków z notowań Billboardu. Nie mogę powiedzieć, że mam jedną osobę która inspiruje mnie bardziej niż inne, to kombinacja wielu różnych ludzi i prawie zawsze to jest coś nowego, innego.

Twoje życie to nie tylko muzyka, ale również taniec - jesteś profesjonalnym tancerzem latino. Czy mógłbyś powiedzieć coś więcej na temat tego aspektu Twojego życia? Czy zdolności taneczne pomagają Ci na scenie?

Tak, właściwie to zacząłem jako tancerz i zostałem muzykiem w międzyczasie. Jak się potem okazało, taniec mocno pomógł mi w późniejszej karierze, przede wszystkim sprawiając że czuję się bardziej komfortowo na scenie. Jak zapewne mogłeś zauważyć, taniec zawsze odgrywa ogromną rolę w moich teledyskach, często pomagam w choreografii i używam mojego doświadczenia w tańcu, by uzyskać najlepsze rezultaty dla moich piosenek i klipów. Dzięki temu zawsze jestem w 100% usatysfakcjonowany końcowym rezultatem, zarówno muzycznie jak i wizualnie.

Kilka razy miałeś okazję wystąpić w Polsce i wydaje mi się, że masz całkiem sporo fanów w naszym kraju. Jaka jest Twoja opinia na temat Polski i Twoich polskich słuchaczy?

Uwielbiam ich! Oni wiedzą jak wygląda prawdziwa impreza i wiedzą jak się dobrze bawić. Za każdym razem gdy przyjeżdżam do Polski jestem naprawdę szczęśliwy, ponieważ nic nie przynosi mi więcej radości niż widok tych wszystkich ludzi śpiewających ze mną moje piosenki i znających wszystkie teksty. To są wspomnienia, które zostaną ze mną do końca życia.

Zbliżają się święta i wielu muzyków tworzy z tej okazji specjalne gwiazdkowe albumy. Czy jest szansa, że za rok usłyszymy od Ciebie jakąś świąteczną piosenkę? Jakie są Twoje plany na ten specjalny dzień?

Mam nadzieję, że za rok będę mógł wydać utwór o tym wspaniałym bożonarodzeniowym okresie. Postaram się skończyć coś w stosownym do tego czasie, aby umieścić taką piosenkę na moim albumie, który ma się ukazać już niedługo. Zobaczymy.

Bardzo dziękuję za wywiad.

Dziękuję za Twój czas oraz zainteresowanie moją osobą i twórczością. Wszystkim życzę wesołych świąt Bożego Narodzenia. Oby nadchodzący rok 2016 był lepszy od 2015.


Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat Claydee i jego muzyki, zajrzyjcie na jego oficjalną stronę:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz